viernes, 22 de mayo de 2015

Carta d'una bombeta passada de moda a FECSA ENDESA.

Visc en una atmosfera gasosa, sense aire. Un gas inert augmenta la meva durada. D'aparença feble puc, però, aguantar els 3000 graus sense fondre'm. L'electricitat que m'alimenta i em manté calenta es va tallar, per no tornar. El corrent ja no arriba al meu fi filament. Em trobo en un fred i fosc recipient, de vidre, ple de capes de brutícia. Pols acumulada, a més d'insectes que em van estimar i van morir per mi són, ara, els meus únics acompanyants.

Em parlen de crisi i por. De crits i desesperança. Des de dalt contemplo una taula amb escàs menjar i dolor, molt dolor. Un nen em mira amb ulls tristos, un altre sacseja desesperat el meu interruptor. M'alço orgullosa mentre a baix s'arrosseguen amb la mirada perduda i l'orgull ferit.

Les estovalles de color lila brillant ja no llueixen com abans, malgrat petits feixos de llum que una vella persiana permet. En un racó jeuen diverses factures i totes comparteixen llegenda "últim avís".


Vull tornar a il·luminar les seves vides i prego a Déu dia i nit que el seu efecte, anomenat Edison en el seu honor, escalfi a aquesta pobra servidora. Que llueixi com antany i retorni als que un dia em van comprar, una mica d'honor.

No hay comentarios:

Publicar un comentario